onsdag 29. september 2010

Norske soldater i Afghanistan.

VG! Hva er dette for noe tull. I de siste dager har det stått mye i media om norske soldaters ordspråk, handlinger, tanker om krigen. mye av dette er så oppblusset, at jeg blir kvalm. At en poserer på et bilde, med vikinghjelm, skjelett-hodet på armen og rocketegn. Jeg hadde eprsonlig gjort det selv, om jeg var der nede, og hørte om allt blusset i det norske media. Jeg blir kvalm. Kun for å provisere! Hadde jeg gjort det.

Det er så feil av media å gå ut med dette. De er i en helt annen verden en vi kan tenke oss. De kan bli skutt i hodet raskere enn vi kan forstå. Så klart, man skal ikke dra ned dit, for å drepe. Men de skal få låv å ha sine egene ting å prate om. Dette med Valhall. Hva er vell oppblusset om det? Kjenner jeg blir sint. Da har de ihvertfall litt humor og ståpåvilje for å være der.

Jeg ser for meg at det kun har vert "noen" som har sprayet disse dødnings-skallene på husdører der nede, men dette klarer forsvaret selv å ordne med. Vi skal da for svingende ikke gå imot våre egene soldater? Vi skla støtte dem i det de gjør der nede. Ikka alle kan dra ned dit å gjøre det disse gjør. Det er sterkt psykisk og fysisk arbeid de er igjennom. Norske folk, de trenger vår støtte, ikke motgang, som media nå skaper. Stor skuff til media i disse dager!

Og jeg takker siv Jensen for å komme igjennom med logisk tenkning, som jeg virkelig er flere som hører på, enn disse ordene fra avis-norge...

Ingen kommentarer: