mandag 5. april 2010

Lettelse

Det har nå gått en stund siden jeg skrev noe sist. Det har vert praksis uke, og jeg har jobbet på FOD-gården i Oslo.
http://www.fod.no
Og det har dannet seg en del meninger om hundestell, både på gården, og eiere av hundene. Og de som vil ha hund i hjemmet, burde gå igjennom noe aka oppkjøring, til førekortet. Altså, et program for de som vil ha hund, eller en del tester, som vil gi et merke på at den personen kan få lov å ha stell av en hund.
Men slik er det ikke, og dessverre blir det stressede hunder som igjen må finne nye eiere, men i tillegg har problemer fra sist eier.

Jeg sitter nå med en del tanker. I dag var jeg hos en healer, for å ordne opp i en del av tankene. Jeg fikk en del energi tilbake. Jeg var helt tom. Jeg fikk høre litt fra min farmor, og det var godt. Fikk mer forståelse hvor sorgen, aggresjonen kom fra. Jeg må jobbe med meg selv, å akseptere at farmor er her for å hjelpe meg. Og jeg merker det, etter at healeren har hjulpet meg mye allerede, å kjenne kontakten med farmor. At jeg må la sinnet over at jeg ikke fikk ta farvel. Det var en grunn til det, som jeg må akseptere. Og jeg kjenner nå hvor stolt farmor er av meg.

1 kommentar:

pewo sa...

Du løser tanker og følelser på en fin måte du, Emilie, og en healer kan sikkert være en god støttespiller for utløp av det som rører seg i hodet og under huden. Men det er samtidig viktig for oss å utveksle våre felles livserfaringer og gripe tak i hendelser og fremtidige utfordringer. Det er flere veier til det gode liv; som å huske de gode stundene - ikke lagre de onde...Pappa