søndag 25. april 2010

Avslutningstur

Da var det siste turen med hundelinja. Vi reiste torsdagen, og kom hjem fredag. Ikke store turen, men utrolig fin. Vi kjørte alle elevene og 8 sleder med 32 hunder, opp i fjellbygda. Her var det fortsatt meter med snø, så vi satte i gang å lesse av og bagasjen i sledene, så vi kunne dra. Mona fortalte oss at vi ikke skulle stresse i det hele tatt i dag. Så vi tok alt med ro, koste oss på sledene.
'
Jeg fikk kjøre med Niklas, og måtte stå på ski ene veien. Turen frem til campen tok 4 timer. Først i scooterspor, og så måtte vi ut i løssnøen, for å følge elva til jakthytta vi skulle campe ved.

Vi på ski måtte trappe opp campen, der teltene skulle stå, mens 2 av de store og sterke guttene vi hadde med oss, gravde en sittegrop, med stor bål-plass. Vi fikk utsikten rett ut over "vidda".

Kokken hadde kjøpt biff til oss. Som han skar opp i strimler og krydret. Vi måtte spikke pinner, som vi snurret biffen rundt, og grilla på bålet. Det var himmelsk. Alle satt der i 2 timer og nøt maten, med biff, pitabrø, salat og dressing.

Utover kvelden satt vi bare foran bålet. Noen gikk i seng 11, og før den tid. Andre ble sittende til 2 på natten. Været var fantastisk, med sola oppe hele dagen. Og den var nede 11 tiden. Da månen lagde månelys. Det så ut som det var 5 på morgenen når klokka var 12.

Vi fikk også besøk av en ørn, mens vi spiste. Fikk ikke tatt noen bilder av den, men den var der. Og svevde over hodene våres, til den så alle som satt der, og forsvant. Det ble mye god latter rundt dette bålet. Til dessert fikk vi sjokoladepudding og vaniljesaus. Kokken hadde også gitt med 2 plater med sjokolade.

Mona begynner å bli litt redd for hva slags sketsjer vi har med i revyen om hun eller Reidar. Dette kom godt frem. Det var mye snakk rundt denne revyen fra henne. Et annet tema dukket opp, og Mona var enda på temaet revy, og klarte ikke å følge helt med.

Vi la oss utover natten, en etter en. Dagen etter måtte vi stå opp 8. For vi måtte tross alt rekke og komme hjem til lunsj. Turen hjem ville ta 3 timer regnet vi ut.

Så var det reisen hjemover. Siste turen på slede i år, for meg. Men en minnerik tur, med mye kos, moro og for en gang skyld, hadde vi været med oss. Dette fortjente vi.

I kveld drar vi alle til Lofoten, som også skal bli en kosetur. 5 dager. Planen er å ta hurtigruta fra Tromsø etter midnatt. Vi ankommer Lofoten 6 på ettermiddagen i morgen. Der vi må gå 6,7km til en folkehøgskole vi skal overnatte i gymsalen til. Videre 2 dager, får vi en leid buss som vil hente oss, og ta oss med til en rorbu, der alle skal overnatte en natt, og så er det tilbake til fergen og sove der. Jeg må ta meg selv i skinnet, og huske å ta masse bilder.

Og sist men ikke minst, en veldig god nyhet! Til høsten skal jeg til Trondheim! Kom inn på skolen jeg ville. NKF (Norges kreative fagskole). 3D og animasjon.
Livet går videre og fremover.